Ryhmäliikunta

Kauklahden K3 Kuntoklubin kokeneet ohjaajat tarjoavat monipuolista ryhmäliikuntaa maanantaista torstaihin sekä viikonloppuisin launtaina ja sunnuntaina.  Tuntikuvaukset ovat sivuillamme ja ryhmäliikuntavastaavamme Stella Näppi-Jehkonen kertoo tunneista mielellään lisää. Ajankohtaiset tunnit löytyvät parhaiten lukujärjestyksestä.
Osa tunneista on uusia jotka alkavat syyslukujärjestyksen mukana. Syyskuun alusta alkaen tunteja tulee taas lisää myös viikonloppuun Tervetuloa kokeilemaan.

Tuntikuvaukset

Body

Tunti kehittää lihaskestävyyttä, koska tunnilla tehdään lihaskuntoliikkeitä pitkissä tai keskipitkissä sarjoissa. Lihaskestävyysharjoittelu kuluttaa treenin aikana paljon energiaa ja tukee näin kiinteytymistä.
Tunnin alussa tehdään lyhyt ja helppo alkulämmittely, joka ei sisällä vaikeita askelkuvioita. Tämän jälkeen lähdetään harjoittamaan kehoa erilaisilla lihaskuntoliikkeillä. Osa liikkeistä voi sisältää toiminnallisia harjoitteita, jotka aktivoivat myös syviä lihaksia. Ne haastavat tasapainoa ja kehittävät näin kehon motoriikkaa. Lopussa tehdään venyttelyt treenatuille lihasryhmille.

BUDOFUNC

- Find Two Warriors Within You !

Oletko aina halunnut oppia itämaisten lajien saloja, aina tehokkaista lyönti- ja potkutekniikoista sulaviin Tai Chi -liikesarjoihin, jossa yhdistyy hengityksen, mielen- ja kehonhallinnan voima? 

Tunti koostuu kahden sisäisen soturin vuorovaikutuksesta: sotureista toinen on maltillinen, tasapainottava, rauhoittava ja toinen voimakas ja energinen, taistelija. Näiden vuorovaikutus on kuin yö ja päivä, molemmat vuorottelevat toisiaan tukien ja toistaan tarviten. 
Tunti rakentuu näiden kahden elementin vuorovaikutuksesta, jota musiikki tukee ja johon liikkeet rytmitetään harmoniseksi kokonaisuudeksi. Tunti alkaa rauhallisella, kaksitasoisella lämmittelyosuudella. Ensimmäinen on flow-tyylinen osuus, missä valmistetaan kehoa ja sen toiminnallisia rakenteita antamaan rakenteille joustavuutta ja liukua, jotta liike olisi sulavampaa ja tehokkaampaa. Tämä antaa kehollesi aikaa samalla myös lämmetä hyvin, jolloin verenkierto tehostuu ja lihastesi hapenottokyky ja elastisuus ovat parhaimmillaan, kun tarvitset niitä tekniikka- ja taisteluosuuksien koittaessa. Tunnin aikana pääset tutustumaan mm. Karaten, Aikidon, Capoeiran ja Thai-nyrkkeilyn tekniikoihin.
Tunti ei vaadi aiempaa kamppailulajikokemusta. Tule tunnille sisäliikuntavarusteissa ja sisäliikuntakengissä. Ota mukaasi myös hikipyyhe ja juomapullo.

Fit Yogalates

Fit Yoga -tunti perustuu rauhallisiin ja tehokkaisiin liikkeisiin, jotka lisäävät kestävyyttä, notkeutta ja voimaa. Fit Yogalates on kaikkea tätä; coreharjoitteita, kehonhallintaa, pilatesta ja joogaa. Tunti pitää sisällään erilaisia voimaa, liikkuvuutta, rentoutumista ja keskittymiskykyä edistäviä harjoitteita. Lopussa on rauhalliset venyttelyt.
Tule näille tunneille rennoissa ja joustavissa vaatteissa, missä on helppo liikkua ja venytellä. Paljain jaloin on paras. Ota myös pitkähihaista mukaan, mikäli palelet helposti.

Flow-jooga

Flow-jooga on virtaavaa joogaa, joka kehittää liikkuvuutta, tasapainoa ja kehonhallintaa. Tunnilla tehtävät harjoitukset lämmittävät ja avaavat kehoa sekä rauhoittavat mieltä. Flow-joogassa hengitys syvenee ja aineenvaihdunta aktivoituu. Asanasta eli joogaliikkeestä toiseen siirrytään ilman taukoa ja hengitys sekä liike virtaavat pysähtymättä.
Flow-joogassa yhdistyvät parhaat palat eri joogasuuntauksista ja tarkka sisältö vaihtelee ohjaajaan mukaan. Tunnilla tehdään vahvistavia ja liikkuvuutta edistäviä harjoituksia. Tunnilla voidaan tehdä lyhyitä hengitysharjoituksia.
Tunti voi myös sisältää voimaliikkeitä.

Latin fever

Latin fever- latinalaisvaikutteinen tunti, tunnin aikana painopiste voi olla hiphopissa tai reggaetonissa teemoittain, mausteena salsaa, chachaa, tai kenties muita lattaritanssien askelluksia.

Muokkaus

Lihaskuntopainotteinen perustunti. Alkulämmittelyn jälkeen tehdään tehokkaita lihaskuntoliikkeitä koko keholle. Välineinä käytetään mm. käsipainoja, levytankoja-, painoja ja step-lautaa. Tunnin lopuksi lyhyet, venyttelyt. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunti sopii kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville.

Pilates

Ryhtiä syvillä lihaksilla! Pilates on Joseph Pilateksen kehittämä kehonhallintatekniikka, joka harjoittaa kehon syviä lihaksia, lisää koordinaatiokykyä, parantaa ryhtiä ja nivelten liikkuvuutta. Keskeistä harjoittelussa on oikea hengitys- ja suoritustekniikka. Harjoitteissa keskitytään alkeistason liikkeisiin. Tunneilla on suositeltavaa olla sukkasillaan tai paljasjaloin.

Piloxing Barre

”Piloxing Barre on paljain jaloin balettitangoilla tehtävä intervalliharjoitus, jossa yhdistellään balettia, pilatesta ja nyrkkeilyä! Balettitangot tuovat uuden ulottuvuuden harjoitukseen ja tehostavat sitä kehittäen samalla mm. tasapainoa ja liikkeiden sulavuutta. Laji ei vaadi aikaisempaa kokemusta baletista, pilateksesta eikä nyrkkeilystä, vaan liikkeet ovat helposti omaksuttavia.

Piloxing®

Piloxing® on ruotsalaisen tanssijan, Viveca Jensenin, Yhdysvalloissa kehittämä lisenssitunti, jossa sekoitellaan pilatesta, nyrkkeilyä ja tanssia. Tunti on hikinen ja räväkkä ja tempaa sinut alkumetreiltä mukaansa. Tunti treenaa aerobista- ja lihaskuntoa sekä tasapainoa ja kestävyyttä. Piloxing®-tunnilla tempaudut mukaan sykkeeseen ja pysyt keskittyneenä vauhdikkaassa liikkeessä. Tunti ei sisällä monimutkaisia pitkiä koreografioita.

Pump

Tunnilla kehitetään lihaskestävyyttä. Harjoittelu tapahtuu mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Liikkeet tehdään levytangon avulla, lisäksi apuna käytetään step- lautaa, sekä käsipainoja.
Voit valita itsellesi sopivat painot. Tunnilla treenataan kaikkia päälihasryhmiä. Tunti ei sisällä askelsarjoja ja sopii kaikille liikuntaa harrastaville.

Rvp-muokkaus

R = Reisi
V = Vatsa
P = Pakara
lihaskuntopainotteinen ”täsmätunti” reisille, vatsalle ja pakaroille. Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihaskunto-osuudesta ja venyttelyistä. Lihaskunto-osuudessa keskitytään reisi-, vatsa- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Ohjaaja voi myös keskittyä vain yhteen tai kahteen lihasryhmän harjoittamiseen tunnilla. Välineinä käytetään mm. Tankoja, kuminauhoja, käsipainoja, oman kehon painolla tehtäviä harjoitusliikkeitä sekä step-lautaa. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunti sopii kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville!

Yin Yang jooga

Yin Yang tunti on ihanan tasapainottava yhdistelmätunti, jossa alkutunti tehdään dynaamista sarjaa flown muodossa. Noin puolivälissä siirrytään pitkiin ja meditatiivisiin Yin asanoihin ja lopuksi rentoudutaan. Tunneilla on eri teemoja ja ne sopivat joogaa aloitteleville kuin myös edistyneemmille
kin joogeille.

Zumba®

Zumba® on energinen ja vauhdikas fitness-tanssitunti latinalaisten rytmien ja kuumimpien hittien tahdissa. Tunnin kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeiden helppous. Zumban on kehittänyt kolumbialainen Alberto ”Beto” Perez Zumba on helppoa, sillä et tarvitse tunnille osallistuaksesi aikaisempaa tanssikokemusta. Zumba-tunnilla ei rakenneta koko tunnin mittaista koreografiaa vaan tunti etenee reippaasti fitness-tunneille tutulla tavalla. Mikä parasta, kaikki tanssivat omalla tyylillä

Kalenteri

Ohjaajat

Mika Leivo
Mika Leivo

Salivastaava

Stella Näppi-Jehkonen
Stella Näppi-Jehkonen

Ryhmäliikuntavastaava

Lilli
Lilli

Ryhmäliikuntaohjaaja

Pirjo-Riitta Hoikka
Pirjo-Riitta Hoikka

Ryhmäliikuntaohjaaja

Eszter Osmala
Eszter Osmala

Ryhmäliikuntaohjaaja

Tiina Korpela
Tiina Korpela

Ryhmäliikuntaohjaaja

Petra Hopmans
Petra Hopmans

Ryhmäliikuntaohjaaja

Pinja Rinkinen
Pinja Rinkinen

Ryhmäliikuntaohjaaja

Marja Husu
Marja Husu

Ryhmäliikuntaohjaaja

Susan Haakana
Susan Haakana

Personal Trainer